Przejdź do treści

Warto wiedzieć





Kołdra obciążeniowa – jak ją stosować?

Najważniejszym kryterium prawidłowego korzystania z kołdry obciążeniowej jest odczuwanie relaksu i odprężenia czyli szeroko pojętej przyjemności z jej działania. Należy zadbać o to, aby kołdra obciążeniowa nie krępowała w żaden sposób ruchów ciała oraz dawała możliwość swobodnego zdjęcia jej z siebie, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Rozpoczynając swoją przygodę z kołdrą obciążeniową dajmy czas ciału na przyzwyczajenie się do jej działania, stosując ją w krótszych odcinkach czasowych (około 30 minut). Sposób jej wykorzystania w dużej mierze zależy od potrzeb jej użytkownika.









Kołdra obciążeniowa jako przykrycie całego ciała

Podstawowym sposobem korzystania z kołdry obciążeniowej, niezależnie od wybranego rodzaju tego produktu, jest okrywanie nią ciała w trakcie codziennego odpoczynku lub wieczornego snu.





Najlepiej przykrywać nią ciało z poziomu klatki piersiowej (z pod pach) tak, aby produkt obciążeniowy nie przykrywał całej klatki piersiowej. Takie ułożenie kołdry jest w pełni bezpieczne.





Należy jednak pamiętać, że w przypadku niektórych schorzeń stosowanie takiej kołdry powinno być skonsultowane z lekarzem lub specjalistą. Do najczęstszych przeciwwskazań należą choroby układu krążenia lub układu oddechowego, epilepsja, nadciśnienie, problemy skórne, w tym niektóre alergie skórne oraz zaburzenia krążenia.





Nie zawsze przekreśla to jednak możliwość korzystania z kołdry obciążeniowej. Lekarz lub specjalista będzie wstanie pomóc w dostosowaniu formy korzystania z kołdry do naszych potrzeb, w taki sposób, abyśmy mogli cieszyć się jej zbawiennymi właściwościami.





Długość czasu spędzonego pod kołdrą obciążeniową zależy od indywidualnych potrzeb danej osoby. Dla osób potrzebujących silnego docisku czas spędzony pod kołdrą zapewne będzie dłuższy niż osób mocno wrażliwych. W niektórych przypadkach długość korzystania z kołdry obciążeniowej może wydłużyć się nawet do pełnej nocy.

Kołdra obciążeniowa jako częściowe przykrycie ciała

Innym sposobem korzystania z kołdry obciążeniowej jest przykrywanie nią ciała, ale tylko częściowe, w wybranych miejscach na ciele, uzależnione od potrzeb użytkownika.

W sytuacjach trudnych i stresogennych warto nałożyć kołdrę obciążeniową na barki i plecy. Delikatne otulenie kołdrą obciążeniową zadziała w sposób odprężający i relaksujący.

Jesli osoba korzystająca w ten sposób z kołdry obciążeniowej odczuwa potrzebę silniejszego docisku, wtedy można złożyć ją w połowie, w celu uzyskania silnieszego docisku punktowego na ciało. Należy pamiętać, aby taki sposób wykorzystania kołdry obciążeniowej dotyczył tylko krótkiego odcinka czasowego, do momentu odczuwania z tego przyjemności.

Szczególnym sposobem korzystania z kołdry obciążeniowej, jest również przykrycie tylko dolnej partii ciała. Może to przynieść znaczącą ulgę osobom z zaburzeniami tzw. niespokojnych nóg czy też w wyniku następstw skumulowanego stresu w ramach dolnej partii ciała.





Dodatkowe zastosowanie kołdry obciążeniowej

Korzystając z kołdry obciążeniowej warto zwrócić uwagę na różne dostępne formy i możliwości wykorzystania jej potencjału.

Zawsze warto zapytać specjalistę zalecającego zakup kołdry obciążeniowej, o dodatkowe możliwe działania, które można włączyć w przebiegu terapii z wykorzystaniem kołdry obciążeniowej.

Jednym z takich działań jest tzw. „naleśnikowanie”. Taki sposób wykorzystania kołdry obciążeniwej opiera się na ścisłym owinięciu ciała w formie „naleśnika”, uniemożliwiające swobodny ruch ciała. Takie zawinięcie powinno omijać głowę oraz szyję.

W przypadku potrzeby silnego docisku można dodatkowo ucisnąć osobę zawiniętą w kołdrę obciążeniową. Siła docisku powinna być dostosowana do potrzeb użytkownika. Należy również pamiętać, że takie zastosowanie kołdry powinno dotyczyć tylko bardzo krótkich odcinków czasowych, tylko do odczucia przyjemności i odprężenia.

W sytuacji, gdy osoba korzystająca z kołdry odczuwa dyskomfort z jej użytkowania, należy jak najszybciej zaprzestać dalszych działań. Warto również skonsultować się ze specjalistą, który w takiej sytuacji może zmodyfikować dalszy plan działań terapeutycznych.

kołdra obciążeniowa jak używać
kołdra obciążeniowa kalkulator








Czy rozmiar i waga kołdry obciążeniowej ma znaczenie?

Kołdra obciążeniowa, aby jak najlepiej mogła spełnić swoją funkcję powinna być prawidłowo dobrana do potrzeb konkretnej osoby. Właściwie określone parametry produktu gwarantują jak najlepsze oddziaływanie kołdry obciążeniowej na nasze ciało. Zanim przystąpimy do wyboru produktu określmy następujące parametry: dokładny wzrost osoby, która będzie korzystać z kołdry obciążeniowej, jej obecną wagę oraz indywiduane potrzeby siły docisku.













Jak prawidłowo określić rozmiar klasycznej kołdry obciążeniowej?

Klasyczna kołdra obciążeniowa powinna być dłuższa od ciała o około 20cm (maksymalnie 29cm). Szerokośc kołdry jest dobrana automatycznie do odpowiedniej długości, w taki sposób, aby produkt miał jak najlepsze działanie.

Nie sugerujmy się rozmiarem kołdry pod którą obecnie śpimy. Należy pamiętać, że kołdra obciążeniowa jest mniejsza od klasycznej kołdry do spania. Gwarantuje to możliwość naturalnego zdjęcia jej z siebie w momencie, kiedy poczujemy jej zbyt silne działanie.

Nie kupujmy kołdry obciążeniowej na wyrost – z myślą, że nasze dziecko zbyt szybko z niej wyrośnie. Jeśli kołdra obciążeniowa będzie miała odpowiednią wagę, ale zbyt duży rozmiar, wtedy obciążenie będzie rozszyte na zbyt dużej powierzchni. W takiej sytuacji obciążenie punktowe (na kwadracie 10x10cm) może okazać się niewystarczające, a kołdra nie będzie działać w wystarczający sposób.

Prawidłowo dobrana waga powinna stanowić od 10% do 15% masy ciała. Decydując o wielkości obciążenia należy wziąć pod uwagę potrzeby jej przyszłego użytkownika.





Znajdź najlepszą kołdrę obciążeniową dla siebie:

* Maksymalne obciążenie kołdry dla osoby dorosłej to 12kg.





Jak prawidłowo określić rozmiar kołdry obciążeniowej ROŚNIJ ZE MNĄ?

Kołdra obciążeniowa w wersji ROŚNIJ ZE MNĄ jest produktem skierowanym do szybko rosnących dzieci. Świetnie sprawdza się nie tylko jako długoterminowy produkt, ale również daje szersze możliwości jego wykorzystania już na wczesnym etapie terapii.

Wersja ROŚNIJ ZE MNĄ składa się z dwóch części: głównej, dopasowanej do wzrostu i wagi dziecka, podobnie jak w przypadku klasycznej kołdry obciążeniowej oraz dodatkowej 30cm dopinanej suwakiem cześci.

Główna część kołdry obciążeniowej powinna być dłuższa od ciała dziecka o około 20cm (do 29cm). Prawidłowo dobrana waga z poziomu 10% do 15% dotyczy również głównej części kołdry.

Dodatkowa dopinana część jest przygotowana w oparciu o wybraną przez Klienta wagę, w taki sposob, aby obciążenie punktowe było identyczne w całym produkcie obciążeniowym.





Znajdź najlepszą kołdrę obciążeniową ROŚNIJ ZE MNĄ dla swojego dziecka:

* waga dotyczy głównej części kołdry




kołdra obciążeniowa rosnąca z dzieckiem